B1-tasemeeksamiks ettevalmistav eesti keele kursus

Koolituse eesmärgiks on omandada eesti keele oskus B1 tasemel.

Целевая группа

Täiskasvanud, kelle keeleoskuse tase vastab A2-tasemele ning kes soovivad jätkata eesti keele õppimist.

Содержание курса

Koolitusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine, lugemine ja rääkimine.

Auditoorse õppe eesmärk on eelkõige arendada suhtlemisoskust ning selgitada grammatika seaduspärasusi. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, lisaks on vaja jälgida eestikeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda lihtsamaid ajakirjanduslikke tekste ning praktiseerida kõnekeelt eesti keele kandjatega. 

Läbitakse järgnevad teemad:

  • Tutvumine ja tutvustamine. Pere ja isikuandmed (kontaktandmed, sünniaeg ja –koht, perekond, sugulased, kodused tööd). Tiitlid. Isikuandmed. Oma töö, asutuse ja töökaaslaste kirjeldamine. Info edastamine ja küsimine enda ja teiste hariduse, elukutse, ameti ja huvide kohta.
  • Kodu, elukeskkond (kodu või korteri kirjeldamine, kodune majapidamine, kodu ja selle ümbrus, loodus, loomad, linnud, ilm). Keskkond, kohad, loodus ja ilm. Info hankimine ja edastamine piirkonna, loodusobjektide, ilmaolude kohta. Keskkonnakaitse. Oma kodukoha, selle looduse ja vaatamisväärsuste kirjeldus. Ilmastik, kliima. Aastaaegade kirjeldus. Tee küsimine ja juhatamine. Ilmateade. Kaardid.
  • Igapäevaelu (sisseostude tegemine, olmeteenused ja kaubandus, riigi- ja omavalitsused, muud asutused ja ettevõtted, organisatsioonid, ametiasutustega suhtlemine).
  • Elukutse, amet ja töö. Elukutsevalik ja sobivus. Enda ja teiste töö kirjeldus. Tööülesanded. Elulookirjeldus: töökogemus, hariduskäik. Elus tehtud karjääri- ja õppimisvalikute põhjendamine. Tulevikuplaanid.
  • Vaba aeg (harrastused, vaba aja veetmine, kultuuriüritused, puhkus, puhkamisvõimalused Eestis, tähtpäevad, külaliste kutsumine ja võõrustamine). Sündmuste, muljete kirjeldus.
  • Reisimine, transport (vaatamisväärsused ja kaunimad paigad Eestis, reis väljaspool Eestit, väljasõidu/reisi organiseerimine, ühistransport, linnatransport, majutusasutused, reisibürood, majutus, loodussõbralik käitumine)
  • Inimsuhted (suhted teiste inimestega, iseloomujooned, sõprus, emotsioonid). Sõbrad ja sõpruskond. Rühmituse või organisatsiooni eesmärgid ja tegevused. Sündmuse kirjeldus.
  • Tervis ja tervishoid (arstiabi, terviseseisund). Arsti vastuvõtuajad. Apteegis. Ravimi infoleht. Enesetunde kirjeldus, kaebused. Kiirabi kutsumine. Isiklik hügieen. Tervislikud eluviisid.
  • Haridus, erialad, töö ja töösuhted (hariduskäik, õppevahendid, kaasõpilased, elukutse valik, erialad ja ametid, töökuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl). Õppimisvõimalused.
  • Toitumine (toitlustusasutused, söök, jook, menüü, tellimine, toiduainete ostmine, tervislik toitumine). Söögikohtade asukohad, lahtiolekuajad, hinnad. Söögi- ja joogikohtade reklaamid, nende klientuur ja stiil. Toitumisharjumused. Laua broneerimine restoranis. Menüüd ja toidu tellimine. Söögi ja joogi pakkumine. Toiduretseptid.
  • Igapäevaelu (sisseostude tegemine, olme). Info hankimine ja jagamine poodide, nende asukoha, lahtiolekuaegade kohta, kaupade, nende hinna ja maksmistingimuste kohta. Kaubad, mõõdud, suurusnumbrid. Ostude kirjeldus. Kauba hinna ja kvaliteedi võrdlus. Sooduspakkumised.
  • Teenindus (suhtlemine kliendiga: teenuste/toodete tutvustamine, aktiivne kuulamine, selgitamine, veenmine, probleemide lahendamine, ametialased telefonikõned ja kirjavahetus). Lähtuvalt õppegrupi kvalifikatsioonist ja soovist on võimalik valida valdkond (kaubandus/hotell/turismindus jne) ning grupi ootustest lähtuvalt tutvustada põhjalikumalt antud valdkonna ametikohal toimetulekuks vajalikku sõnavara.
  • Kultuur, keeled ja keeleõpe. Eesti kultuur. Info hankimine kultuurisündmuste kohta. Kultuuriürituse kirjeldus

Grammatilised teemad:

  • Nimisõna käänded ainsuses ja mitmuses
  • Liitsõnade moodustamine ja käänamine
  • Sihitise käänded
  • Tegusõna oleviku, liht- ja täismineviku vormid
  • Ma- ja da-tegevusnimi
  • Rektsioon
  • Käskiv ja tingiv kõneviis
  • Põhi- ja järgarvsõna käändelised vormid
  • Omadussõna võrdlusastmed 
  • Määrsõnad ja kaassõnad.
  • Sidesõnad.
  • Kirjavahemärkide kasutus 

Kirjutamise ülesanded:

  • Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine
  • Kirjalike järelpäringute koostamine ametiasutustest
  • Müügikuulutuste, tööpakkumiste jne koostamine
  • Ümbruse kirjeldus, minevikusündmuste kirjeldus
  • Kiri sõbrale reisilt
  • Tööpäeva kirjeldus
  • CV koostamine
  • Kokkuvõte  kirjutamine loetud artiklist
  • Lühiettekande koostamine

Преподаватели

Tiiu Viira

Koolitaja Tiiu Viira (Tallinna Ülikooli Haridusteaduste magistri, eripedagoog-nõustaja (2010) ning Lääne-Viru Rakenduskõrghariduse,... Loe veel
Tiiu_Viira

Tiiu Viira

Koolitaja Tiiu Viira (Tallinna Ülikooli Haridusteaduste magistri, eripedagoog-nõustaja (2010) ning Lääne-Viru Rakenduskõrghariduse, sotsiaaltöö erialal (2008) ütleb enda kohta nii. «Oma teadmisi ja metoodilist pagasit täiendan iga aastaselt. Juba kolmandat aastat Tartu Ülikooli Keeleteaduste Instituudi täiendõppe programmis Eesti keele kui teise keele õpetamise arendamine. Lisaks kuulun eesti keele, kui teise keele õpetajate liitu ning osalen aktiivselt Keeleteaduste Instituudi eesti keele kui teise keele suurkogudel. Täiskasvanuid olen koolitanud eesti keele, kui teise keele taseme- ja kodakondsuseksami ettevalmistamisel.


Minu elu mõte ja missioon on aidata abivajajaid, olla toeks neile, kes seda mingil oma eluetapil vajavad. Õpetada neile, et tähtis pole see, mis elus juhtub, vaid oluline on oskus sellest kogemusest ja katsumusest õppida. Ma pühendun oma tööle ja tunnen rõõmu iga õppija arengu ja edusammude üle.»

  • 08.10-11.03
  • 1525.00€
  • Veebikeskkonnas Zoom, Veebis
  • 20.00-22.15 (K,R,P)
  • Eesti
  • 220 tundi (150 tundi auditoorset ja 70 tundi iseseisvat tööd)